Jak se pozná, že V. H. si dobře vybírá přátele a spolupracovníky?
Podle toho, že Odcházení ještě není
na internetu. Obávám se, že je to otázka času. Pak možná nebude světová
premiéra v určeném divadle, ale sehraje ji pirátský soubor a umístí na
YouTube. Mimochodem, hádanka: co
myslíte, má Václav Havel myspace? A paní Dagmar? A jsou friends? (Já vím: A co
na to Jan Tleskač. Baldýnský, Baldýnský, pěkný věci má národ díky Tobě v podvědomí…)
Jistý pan Sorrylooking
sám se sebou na webu Dizgrafix hraje docela dobrou hru.
Ptá se, které kapely a muzikanti k nám přijeli V PRAVOU CHVÍLI a ne dávno po – což se u nás, jak víme, děje víceméně
běžně. Ptá se u příležitosti koncertu Joanny Newsom a dál ho napadají Franz
Ferdinand (po debutovém albu), White Stripes (po Get Behind Me Satan – no, já bych je bral o jedno až dvě alba dřív)
nebo Sigur Rós (po Agaetis Byrjun, vřele
souhlasím). Za sebe bych (zůstávám v zóně songů) přidal na prvním místě
Trickyho (1997, tj. po Nearly God a Pre-Millenium Tension), pak dávné
Sugarcubes (1990), z poslední doby The Final Fantasy a Susannu and The Magical
Orchestra. Nebyl jsem na Liars, ale timingu (2004) se nedá nic vyčíst, stejně
tak organizátoři zabodovali s Boris a Oxbow (2007). Zvláštní byl koncert Björk
na Džbáně po Homogenic: krásný, ale
těžký, jen smyčcová sekce a beaty, lidi odcházeli. // A pak, nutno dodat, jsou
muzikanti, kteří jaksi „můžou" pořád, viz dvě pražské návštěvy Keitha Jarretta,
1967 a 1990…
Hudební zážitek
minulého týdne. Nechtě jsem zůstal zamčený v autě, večer a za deště.
Naštěstí s novým albem PAN SONIC
Katodivaihe.
Přes všechna skla leje, do toho studený, v krásných mikroblocích odsekávaný
rytmus Vainia a Väisänena, vytažený v mixu vysoko nad mlžný chumel zbytku
hudby. Zpráva, že na desce hraje i cellistka, vzbudí zvědavost, a dá se to brát
jako hádanka: jaké pojetí se dá vtisknout cellu, aby zapadlo mezi dva vojenské
generátory? Poslech potvrzuje tušení: jasně, lyrický zdroj šifrovacího kódu.
Do Unijazzu přišlo na
ranou produkci Mute málo lidí, ale smáli se na těch správných místech, tak jsme
byli dobrá společnost. Při té příležitosti publikuju NEVYŽÁDANOU REKLAMU. V obchodě v čítárně Unijazzu (naproti
baru) zavládly slevy a za 299 korun se tu válí dost alb od Touch, Staubgold a jiných dobrých avant/indie labelů.
Při chicagském
labelu Thrill Jockey byl spuštěn server FINA MUSIC pro prodej hudby z mnoha
labelů pro radikální pop a avantgardu. Podstatné na tom je, že snad všechna
alba si lze zadarmo kompletně přehrát: třeba novinku THE FIERY FURNACES Widow City, docela
zvědavě očekávané druhé album Beirut (už žádný
Balkán a Prešpurk, tentokrát věnováno Francii), Four Tetovu
albovou mix-koláž z nových nahrávek Sunburned Hand of the Man, temný
freerock Aufgehoben,
Susannu
mínus The Magical Orchestra… Pokud vám tahle informace v důsledku sebere
čas, který jste plánovali využít jinak, tak se omlouvám…