… a před publikem
vytvářejí „něco mezi firemní prezentací
a monologem zbloudilých duší, jež se opírají o bar a klátivě hledají posluchače
pro své životně důležité kecy," jak jsem vloni sugeroval Lidovým novinám.
Zase rozvěsíme na
prádelní šňůře výroční inspiraci ze světových médií, budeme promítat nalovené
klipy, líčit chytré teorie druhých, směle rozvíjet vlastní – a společně
s příchozími poslouchat hudbu. Živě přítomni: Karel Veselý, Aleš Stuchlý a já, virtuálně i
další.
Pokud by někdo rád
podotkl, že je naivní tlačit na pilu a prosazovat, co je v hudbě to hlavní, pak vřele souhlasím.
Nenabízíme nic víc ani míň než osobní svědectví. Snad takový večer podpoří
pocit, který nám média dopřávají pořád velmi málo: že dnešní hudba, od
popkultury po sound art, stojí za reflexi, hlubší ponor, skutečné
zaposlouchání. A že si to lze užít.
HUDBA
2008: Krize? Jaká krize?
Praha, Divadlo
Archa, středa 11. 2. & Brno, Fléda, úterý 10. 2.
Co
se stalo v hudbě za uplynulý rok? Už tradičně se v Arše sejde několik hudebních publicistů, aby na
tuhle otázku odpovídali každý po svém. Karel
Veselý (Reflex, A2, His voice), Aleš
Stuchlý (Týden, festival Stimul) a Pavel
Klusák (Respekt) uvádějí příběhy z bludiště hudby v čase krize. Zvuky,
klipy, interpretace & čerpací stanice pro hudební nenasyty. USB-flashky a
CDR s sebou!
Klíčová
hesla: Dadaističtí hiphopoví skřeti a Obama. Disco z kosmických
lodí. Murderpop, art-disko, amorfolk: severský průvodce soukromou apokalypsou.
Písničkové DIY skládačky z Asie i Čech: fiktivní folklór, nebo hudební
origami? Hauntologie, Ghost Box a duchové v přehrávači. Afričtí slepci
slyší nejlíp. Více noisu pro nebojsu. Kauza ukradených chiptunes aneb osmibity
budou bity! Češi objevují Ameriku, kdo objeví Čechy? Zahraj to švihle,
Samiyame. Sex, sex, sex. Vědci v hitparádě. Nejmilejší zvuky Prahy. Peter
Cusack. My.
Partnerem
večerů je čtrnáctideník A2, který vydává k programu HUDBA 2008: Krize?
Jaká krize? zvláštní přílohu.
Jemné upozornění: v Arše bude dost omezená kapacita (menší sál), takže pokud fakt chcete
přijít, využijte předprodej.